İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

2019’un 3. Çeyreğinde Lider Yine Değişmedi

Akıllı telefon sektörünün liderlik yarışı gün geçtikçe çekişmeli hale gelmeye başladı. 2019 yılının en çok satan markası yine değişmedi. Yalnız satış oranlarında büyük değişiklikler gözüküyor. 2019 yılının 3. Çeyreğinde Samsung yine liderliği elden bırakmıyor. Güney koreli teknoloji devi bu yıl piyasaya sürdüğü cihazlarla yine ses getirmeyi başardı. Samsung, çeşitliliğini artırarak hemen hemen bütün kullanıcı kitlelerine ulaşmış gibi gözüküyor. Tabi ki satışlarının artmasında ABD Çin savaşının da büyük payı var. Huaweiye yapılan uygulamalar ve iPhone kullanıcılarının azalması Samsung a büyük oranda yaradı.

Yayınlanan rapora göre en büyük yükselişi her zaman olduğu gibi Huawei yaşadı. 3. Çeyrekte liderliği göğüslemeyi planlayan firma yaptırımlardan dolayı hedefini gerçekleştirememiş olsada büyüme oranındaki en iyi firma ünvanını almayı başardı. Huawei performans fiyat ürünleri ile kullanıcılarını memnun ederken yaptırımlardan dolayı da kimseyi mağdur etmedi. Bunları göz önünde bulunduran kullanıcılar Huawei almaya devam ettiler.

iPhone ve Xiaomi de satışlar neden düştü

Geçtiğimiz yıllara göre akıllı telefon üreticilerinin sayısı arttığı gibi yarışa adını yazdıran yeni firmalarda oldu. Bu sebepten dolayı pastadaki pay sayısı da çoğaldı. Payını düşüren firmalardan birtanesi de Apple. Teknoloji devi Appli, iPhone modelleri ile piyasada her zaman ses getiren markalardan birisi. Her yeni çıkacak ürününe yeni bir özellik ekleyen firma son yıllarda bunu yapamaz oldu. Hatta çoğu teknoloji meraklısı iPhone’nin kopyalanan markadan kopyalayan marka haline geldiğini söylemeye başladı diyebiliriz. Apple çıkardığı telefonlara kendinden bir özellik eklemediği gibi fiyat konusunda da bir hayli katı. Bunu gören kullanıcılar piyasadaki daha uygun modelleri tercih ettikleri listede de görülüyor. Apple’ın kendisi de fark etmiş olacak ki iPhone 11 modellerini beklenenin altında piyasaya sürdü. Bakalım 2019’un 4. Çeyreğinde nasıl bir satış gerçekleştirecek.

Xiaomi akıllı cep telefonları da düşüşü gözlemlenen markalardan birtanesi. Piyasaya fiyat performans telefonlarıyla girerek ses getiren firma sonrasında satış anlamında istediğini yakalayamadı. Pazarlama konusunda ülke bazlı bakıldığında istenen başarıyı yakalayamayan firmanın önümüzdeki günlerde ne yapacağı ise merak konusu.

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mission News Theme Compete Themes tarafından yapılmıştır.