İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Huawei Bağlantı Sorunları & Çözümleri

Cep telefonlarındaki en büyük sıkıntılarımızdan biri bağlantı sorunları. Bunların başında zayıf sinyal, wifi bağlantısı, bluetooth bağlantısı, Volte, 4G gibi şeyler geliyor. Akıllı cihazlarımızda ki en çok kullanılan özellikler bağlantı özellikleri ve bu makalemizde Huawei bağlantılar hakkındaki her şeyi sizlerle paylaşacağız.

Cep Telefonunda Zayıf Sinyal veya Sinyal Sıkıntısı

SIM kartınızın kimliği operatörünüz tarafından gerçek bir adla doğrulanamamıştır.

Bu durumda sinyal sorunları yaşayabilir, arama yapamayabilir, SMS mesajı gönderemeyebilir ve mobil veri üzerinden internete erişemeyebilirsiniz. Gerçek ad ile kimlik doğrulaması yapılması için operatörünüz ile iletişime geçin.

Metal koruyucu kılıf kullanıyorsunuzdur

Metal malzeme, sinyalde parazit oluşturur ve telefonunuzun iletişim sorunları yaşamasına neden olur. Metal koruyucu kılıfı çıkarın ve ardından tekrar deneyin.

SIM kartınızı kendiniz kesmişsinizdir.

Kesilmiş veya standart olmayan SIM kartlar kart yuvasına tam oturmayabilir ve ağ servisi olmaması veya zayıf sinyal gibi iletişim hatalarına neden olabilir. Kartı standart bir SIM kart ile değiştirin ve tekrar deneyin.

Telefonunuz SIM kartı tespit edemiyordur.

Telefonunuzun kartı tespit ettiğinden emin olun. Farklı ağ standartlarına sahip telefonlar farklı türde SIM kartları destekler.
Telefonunuzun durum çubuğunda telefonda SIM kart takılı olmadığını gösteren bir simge görüntülenip görüntülenmediğini kontrol edin. Simge görünüyorsa SIM kartın telefonunuzun arkasındaki etikete uygun olarak veya Hızlı Başlangıç Kılavuzu’nda gösterildiği şekilde takıldığından emin olun. SIM kartı tekrar takın ve kart çipinin kart tutucuya gerektiği şekilde temas ettiğinden emin olun.
Telefonunuzda sinyal alımı yoktur.

Sinyal gelmeyen kartı yeniden etkinleştirin (EMUI 8.0’dan önceki sürümler için Ayarlar > Çift kart yönetimi; EMUI 8.0 veya sonraki sürümler için Ayarlar > Kablosuz ve ağlar > Çift kart yönetimi bölümüne gidin) ve tekrar deneyin.
Ağ sinyali yine de zayıfsa bir süre bekleyin veya telefonunuzu sinyal alım gücü kuvvetli bir yerde kullanın.
Ağ sinyali zayıftır.

SIM kartınızın gerektiği gibi takıldığından emin olun. Kontrol etmek için kartı başka bir telefona takın

Sinyal gücünü aynı ağ standartlarına göre karşılaştırın. Karşılaştırma sonuçlarını görmek için Ayarlar > Telefon hakkında > Durum > Ağ işlemleri (EMUI 8.0’dan önceki sürümlerde) veya Ayarlar > Sistem > Telefon hakkında > Durum > Ağ işlemleri (EMUI 8.0 veya sonraki sürümlerde) bölümüne gidin. Sinyal gücü diğer telefonlarda da aynıysa sorun yerel ağın kapsamından kaynaklanıyor olabilir. Danışmak için operatörünüz ile iletişime geçin.

SIM kartınız devre dışıdır

Çift SIM kartlı telefonlarda kartın etkinleştirildiğinden emin olmak için Ayarlar > Çift kart yönetimi (EMUI 8.0’dan önceki sürümlerde) veya Ayarlar > Kablosuz ve ağlar > Çift kart yönetimi (EMUI 8.0’dan sonraki sürümlerde) bölümüne gidin.

Uçak modu etkindir

Uçak modu seçeneğini etkinleştirmek için bildirim panelini aşağı kaydırın.

Sorun devam ediyorsa Huawei telefonunuzu yeniden başlatın ve tekrar deneyin. Hâlâ sinyal yoksa verilerinizi yedekleyin ve ağ ayarlarını geri yükleyin.

telefonunuzu yeniden başlatın ve tekrar deneyin. Hâlâ sinyal yoksa verilerinizi yedekleyin ve ağ ayarlarını geri yükleyin.

EMUI 4.X ve EMUI 5.X’te: Ayarlar > Gelişmiş ayarlar > Yedekleme ve sıfırlama > Ağ ayarlarını sıfırla bölümüne gidin.

EMUI 8.X veya sonraki bir sürüm: Ayarlar > Sistem > Sıfırla > Ağ ayarlarını sıfırla bölümüne gidin.

Magic UI 2.0/2.0.1’de: Ayarlar > Sistem > Sıfırlama > Ağ ayarlarını sıfırla bölümüne gidin.

Not: Wi-Fi bağlantı kayıtları ve Bluetooth eşleştirme bilgileri temizlenir.

Sorun devam ediyorsa verilerinizi yedekleyin ve telefonunuzun fabrika ayarlarını geri yükleyin.

Telefonunuzun fabrika ayarları geri yüklendikten sonra da sinyal alımı yoksa yardım almak için telefonunuzu faturasıyla birlikte Huawei Müşteri Servis Merkezi’ne götürün.

Volte Nedir?

LTE üzerinde ses (VoLTE), IMS tabanlı bir ses servisidir ve 2G/3G sesli aramalardan farklıdır. VoLTE, tüm IP 4G ağına dayanan uçtan uca bir çözümdür.

2G/3G sesli aramalara kıyasla VoLTE HD ses servisleri aşağıdaki avantajları sunar:

Arama bekletme süresi kısadır ve ağ geri çekilmesi (4G’den 2G/3G’ye gibi) yoktur.
Ses kalitesi daha net ve doğaldır. HD ses ve video kodlaması sayesinde ses kalitesi önemli ölçüde gelişmiştir.
Bazı ürünlerde HD görüntülü aramalar da desteklenir.

4G Nedir? Nasıl Kullanılır?

1. Taşıyıcı Birleştirme (CA) nedir?

Taşıyıcı birleştirme (CA) iletim bant genişliğini ve temelde tek kullanıcı için en yüksek iletim hızını artırmak için LTE Gelişmiş sistemi tarafından uygulanan bir teknolojidir. CA teknolojisi iki ila beş LTE bileşeni taşıyıcıyı (CCler) birleştirerek 100 MHz gücünde maksimum iletim bant genişliği sağlar ve karşıya yükleme ve indirme iletim hızlarını etkin şekilde iyileştirir.

2.Çeşitli türdeki CA senaryoları nelerdir?

Üç CA senaryosu vardır: bant içi sürekli CA, bant içi süreksiz CA ve bantlar arası süreksiz CA.

3. LTE CAT ve LTE CAT6 ne demektir?

LTE CAT, LTE UE-Category’nin kısaltmasıdır. (Burada LTE bir 4G LTE ağı demektir. UE ise telefon gibi bir kullanıcı ekipmanına işaret eder, Category ise seviyeyi gösterir.) Bir cihazın desteklediği 4G LTE ağ iletim hızının seviyesini gösterir veya 4G ağ hızının teknik standardı anlamında da kullanılabilir. Bu nedenle, LTE CAT4 ve LTE CAT6 ifadeleri bu ikisi için LTE ağ erişimi yeteneği seviyesinin sırasıyla 4 ve 6 olduğunu göstermektedir.

4. Farklı LTE CAT seviyeleri ne anlama gelmektedir?

LTE CAT, 4G LTE karşıya yükleme ve indirme hızlarının en üst sınırlarını gösterir, yani bir mobil cihazın maksimum karşıya yükleme ve indirme hızlarıdır. Desteklenen en yüksek karşıya yükleme ve indirme hızlarına göre 3GPP protokolünde sekiz tür LTE UE tanımlanmaktadır (aşağıdaki tablodaki karşıya yükleme ve indirme hızları FDD-LTE ağına dayanmaktadır).

UE-Category Maksimum Karşıya Yükleme/İndirme Hızı (Mbps)

Category 1 5/10

Category 2 25/50

Category 3 50/100

Category 4 50/150

Category 5 75/300

Category 6 50/300

Category 7 150/300

Category 8 600/1200

5. Bunun anlamı CAT6 hızına CAT6 desteği olan bir telefonla mı ulaşılacağıdır?

Hayır. CAT6 hızına ulaşmak için telefonda yalnızca CAT6 hızı desteği olması yeterli değildir, telefonun ağ ile de uyumlu olması gerekir. Örneğin: Ağın telefon tarafından desteklenen CA bandını desteklemesi ve bant genişliğinin 40 MHz’den düşük olmaması gerekir.

İlk yorum yapan siz olun

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Mission News Theme Compete Themes tarafından yapılmıştır.